Geoblog.pl    kraosk    Podróże    Kraków    Zamek Wawelski

Zamek Wawelski

Polska, Wawel

Po zwiedzeniu fascynującej wystawy kierujemy się do centrum miasta.Parkujemy w bocznej uliczce w ścisłym centrum.W niedzele na szczęście pakowanie jest za darmo.Szybkim krokiem idziemy w kierunku zamku wawelskiego.Na teren rezydencji wchodzimy przez bramę herbową.Zaraz koło niej znajduje się kasa zamku.Obok niej znajduje się tablica z liczbą biletów.Wejściówek zabrakło tylko do prywatnych apartamentów.Na szczęście nie mamy ich w planie zwiedzania.Kupujemy bilety do reprezentacyjnych komnat oraz na "Damę z Gronostajem" Leonarda da Vinci.Idziemy do słynnych krużganków i tam wchodzimy do komnat.Są one bardzo wysokie i duże,ale wcale nie zagracone.W środku niestety nie można robić zdjęć dlatego nie zaprezentuje tutaj tych pięknych wnętrz.Następnie idziemuy do Damy z Gronostajem.Podziwiamy ten słynny obraz,jest bardzo ładny chociaż mógłyby być większy.Póżniej wstępujemy na chwilę do katedry miejsca pochówku królów Polski.Podziwiamy tylko niektóre sarkofagi ponieważ inne są objęte biletem tak samo jak Dzwon Zygmunta oraz krypty słynnych polaków.
Ze wzgórza zchodzimy Smoczą Jamą.Jest to bardzo ładna i klimatyczna jakinia chociaż bardzo mała.Jednak bilet nie jest drogi,dlatego warto to miejsce odwiedzić wyjście z jaskini znajduje się nad Wisłą przy pomiku smoka niestety zepsuł sie przez co nie mogłem podziwaiać jak zionie ogniem.Następnie promenadą wiślaną idziemy w kierunku Starego Miasta.