Geoblog.pl    kraosk    Podróże    Czechy 2013    Wejście na Śnieżke

Wejście na Śnieżke

Polska, Karpacz

Ostatnim,ale zarazem najważniejszym punktem dnia dzisiejszego było wejście na Śnieżkę.Zdecydowaliśmy się na bardzo długi niebieski szlak.Mimo iż nie jest to nasza pierwsza wizyta w Karkonoszach nigdy nie wszedłem na Śnieżkę na własnych nogach-wjeżdżałem kolejką na Kopę,a później wchodziłem już tylko na sam szczt.Początek szlaku znajduje się w Karpaczu przy słynnym kościele Wang.Pierwsze co rzuca nam się w oczy to ogromna kolejka do parku narodowego.Jednak idzie bardzo szybko i po ok 15 minutach idziemy szlakiem do góry.Jak już mówiłem szlak jes długi ale bardzo widokowy.Plusem jest to że szlak nie jest stomy.Chyba najpiękniejszym miejscem jest piękne górskie jezioro przy schronisku Samotnia,które znajduje się mniej więcej w polowie drogi na szczyt.Po ok.1,5 h docieramy do schroniska Dom Śląski u stóp Śnieżki.Na sam szczyt można się dostać dowoma drogami:dłuższą ale bardzo szeroką Drogą Jubileuszową lub krótszą ale dużo bardziej stromą drogą widącą na szczyt zakosami.Wejście obiema szlakami to ok 1h.Najpierw wybieramy dłuższą drogę.Zmęczeni odpoczywamy na szczycie podziwiając widoczki.Postanawiamy zejść jednak krótszą drogą.Jest ona rzeczywiście dużo stromsza ale ładniejsza,poniweaż prowadzi przez piękne gołoborza.Do karpacza schodzimy mało ciekawym ale krótszym szlakiem czarnym.Jego koniec znajudje się przy dolnej stacji kolejki na Kope.Po zejściu do miasta idziemy na krótki spacer po centrum oraz na tor saneczkowy-świetna zabawa :).
CENY BILETÓW:wstęp do Parku Narodowego normalny- 5 zł,ulgowy- 2,50zł,parking na cały dzień przy kościele Wang- 12 zł.