Geoblog.pl    kraosk    Podróże    Czechy 2013    Zwiedzanie wspaniałego zamku Kost

Zwiedzanie wspaniałego zamku Kost

Czechy
Czechy, Podkost

Po szybkim zwiedzaniu zamku Humprecht jedziemy do jedynego dziś otwatego obiektu:zamku Kost. Zamek ten znajduje się w niewielkiej miejscowości Podkost w samym sercu Czeskiego Raju. Jechaliśmy wąską ale asfaltową drogą cały czas wypatrując zamku. Nagle droga nagle zaczęła prowadzić w dół i naszym oczom ukazała się piękna dostojna ,kamienna budowla. Jest ona położona w dolinie dlatego z daleka jest ona niewidoczna. Zaparkowaliśmy na parkingu pod zamkiem i ruszyliśmy w stronę wejścia. Przechodząc przez bramę znaleźliśmy się na dziedzińcu zamkowym gdzie znajduje się restauracja, niewielki hotel oraz kasa biletowa.Bilety może nie należą do najtańszych,ale warto. Dowiedzieliśmy się ,że zamek można zwiedzać tylko z przewodnikiem. Do wyboru są trzy trasy zwiedzania: pierwsza prowadzi przez budynek mieszkalny z bogato zdobionymi komnatami, druga przez sale tortur ,a trzecia prowadzi tylko przez dziedzińce zamkowe bez wchodzenia do budynków. Na tablicy elektronicznej w kasie są napisane godziny wyruszenia tras. Wybieramy pierwszą trasę nie tylko dlatego ,że rusza jako pierwsza ,ale dlatego, że jesteśmy pasjonatami antyków i starych mebli. W kasie otrzymujemy specjalną książkę gdzie po polsku jest napisanie dokładnie to samo co mówi czeski przewodnik. Po zakupieniu biletów siadamy na ławce i czekamy na przewodnika. Po chwili przychodzi sympatyczny młody Czech który zaprasza nas na zwiedzanie. Chodzimy po pięknych dziedzińcach, wchodzimy do kaplicy jednak główną atrakcją są zabytkowe komnaty. Przed wejściem otrzymujemy specjalne kapcie (które niestety spadają ).Na parterze znajduje się wystawa broni, zbroi rycerskich itp. Dopiero na piętrze znajdują się komnaty z pięknymi meblami .Po wyjściu z pięknych sal skierowaliśmy się do innego budynku zamkowego gdzie znajduje się zabytkowa kuchnia z wyposażeniem. Na kuchni niestety zakończyło się zwiedzanie. Wszystkim odwiedzającym Czechy szczerze polecam zamek Kost :D

CENY BILETÓW:normalny 120 KC, ulgowy 80 KC.