Geoblog.pl    kraosk    Podróże    Czechy 2013    Spacer po Prachovskich Skałach

Spacer po Prachovskich Skałach

Czechy
Czechy, Prachovské Skály

Po zwiedzaniu Jiczyna wybieramy się na wędrówkę po Prachowskich Skałach najbardziej znanym miejscu w Czeskim Raju .By do nich dojechać należy z Jiczyna jechać w kierunku Mlady Bloesław.Po kilku kilometrach jest wielki drogowskaz na Prachowskie Skały .Po paru kilometrach w miejscowości Prachov znajduje się parking .Należy go jednak zbagatelizować i jechać dalej i zaparkować na centralnym parkingu przy Chacie Turystycznej .Tam należy kupić bilety wstępu do skał. Mamy do wyboru dwa szlaki: żółty (krótszy ok 1 km) oraz zielony(dłuższy ok 3 km).Wybieramy zielony i rozpoczynamy wędrówkę. Skały są bardzo ładne chyba nawet ładniejsze od tych w Adrspach. Szlak mimo iż jest długi jest bardzo ciekawy i urozmaicony z bardzo dużą ilością punktów widokowych jednak miejscami trudny. Przejście całego szlaku zajęło nam ok 2,5h.Po intensywnej wędrówce jedziemy w dalszą trasę tym razem szlakiem zamków.