Geoblog.pl    kraosk    Podróże    Portugalia i Hiszpania 2013    Zwiedzanie Coimbry

Zwiedzanie Coimbry

Portugal
Portugal, Coimbra

Następny dzień powitał na brzydką pogodą jesteśmy nieco zaskoczeni ponieważ po Portugalii spodziewaliśmy się wysokich temperatur.Przewodniczka jednak zapewnia nas że pogoda niedługo się zmieni.Więc z dobrą nadzieją wsiadamy do autobusu i jedziemy do nieodległej Coimbry.Po ok 30 minutach jazdy wysiadamy przy uniwersytecie.Od niego także rozpoczynamy zwiedzanie.Jest to główna atrakcja miasta.Miejsce to jest naprawde zachwycające.Najpierw zwiedzam kaplice sw Michała,później biblotekę która jest jedną z najpiękniejszych biblotek jakie widziałem w życiu.Później zwiedzamy abytkowe aule i taras widokowy na miast bowiem uniwersytet znajduje się na wzgórzu i góruje nad miastem.Niestety w środku nie można robić zdjęć.Po zwiedzeniu chodzimy cudownymi uliczkami w dół miasta tego jednego z najpiękniejszych miast w Portugalii.Po drodze wstępujemy do Starej Katedry.Po paru chwilach znajdujemy się już w dolnym mieście nieco mniej malowicziczym niż Górne ponieważ uliczki nie biegną już tak bardzo malowniczo do góry ale również warto się tam przespacerować.Dostajemy ok 40 minut czasu wolnego i wykorzystujemy go na spacerek po mieście.Idziemy na most z którego rozpościera się piękny widok na starówkę,a następnie wędrujemy sobie uliczkami starówki.Przez ten czas zdążyło się wypogodzić.Po zbiórce szybko idziemy do autokaru i jedziemy w stronę Porto.