Geoblog.pl    kraosk    Podróże    Warszawa 2013    Świątynia Opatrzności Bożej

Świątynia Opatrzności Bożej

Polska, Wilanów

Po bardzo krótkiej jeździe,dojeżdżamy pod ten ogromny kościół.Parking darmowy,ale widać,że wszystko jest jeszcze w budowie.Jednak pod budowanym kościołem znajduje się już otwarty Panteon Wielkich Polaków.Jego zwiedzanie odbywa się z przewodnikiem,co godzinę i jest płatne.Podczas zwiedzania możemy dowiedzieć się wiele o historii świątyni,obecnym stanie budowy oraz przede wszyskim zobaczyć groby sławnych polaków.Dodatkowo znajdują się tam relikwie Jana Pawła II,Bł Księdza Jerzego Popiełuszki.
Mówiąc krótko świątynia jest jeszcze w fazie budowy i zostało jeszcze dużo do zrobienia widać to zarówno z zewnątrz jak i w środku w Panteonie.Jednak będąć w okolicy warto tam zajrzeć.
Pochowani w Panteonie:
Jan Twardowski – ksiądz rzymskokatolicki, poeta, rektor kościoła Wizytek w Warszawie,
Zdzisław Peszkowski – ksiądz rzymskokatolicki, kapelan Rodzin Katyńskich i Pomordowanych na Wschodzie, więzień Kozielska,
Krzysztof Skubiszewski – pierwszy minister spraw zagranicznych odrodzonej Rzeczypospolitej (1989–1993),
Ryszard Kaczorowski – ostatni prezydent RP na uchodźstwie (1989–1990),
Józef Joniec, Zdzisław Król, Andrzej Kwaśnik – księża, ofiary katastrofy w Smoleńsku
Stefan Korboński i Zofia Korbońska – bohaterscy działacze niepodległościowi, pochowani tu 1 października 2012.
Zygmunt Szadkowski i Wanda Szadkowska - przewodniczący Rady Narodowej RP wraz z małżonką, pochowani tu 10 listopada 2012.
CENY BILETÓW:normalny 5 zł,ulgowy 3 zł.