Geoblog.pl    kraosk    Podróże    Czechy 2013    Zwiedzanie Pragi jednego z najpiękniejszych miast Europy.

Zwiedzanie Pragi jednego z najpiękniejszych miast Europy.

Czechy
Czechy, Praha

Do Pragi mieliśmy ok 90 km które pokonaliśmy ze względu na autostradę w niewiele ponad godzinę .Na miejsce przyjechaliśmy ok 12.Zaparkowiliśmy na parkingu P+R Cerny Most.Następnie udaliśmy się na stacje metra i kupiliśmy całodzienny bilet na całą komunikacje miejską .Ze stacji Cerny Most żółtą linią pojechaliśmy na Můstek ,gdzie przesiedliśmy się na zieloną linię i wysiedliśmy na stacji Malostranská ,gdzie z kolei przesiedliśmy się na tramwaj nr 22.Tramwajem jedziemy tylko dwa przystanki .Wysiadamy przy przepięknym kościele MB Zwycięskiej w którym znajduje się Praskie Jezulatko .Po krótkiej wizycie w kościele udajemy się w kierunku pobliskiego wzgórza Petrin .Można na nie wjechać kolejką przypominającą naszą na Gubałówke (przejazd objęty całodziennym biletem na komunikacje miejską) lub wejść na nie piechotą(bardzo miły spacer).Na szczycie wzgórza znajduję się labirynt luster ,kościół, obserwatorium astronomiczne oraz największa atrakcja-wieża widokowa wzorowana na paryskiej Wieży Eiffla. Bilet na nią może nie należy do najtańszych(150 KC-normalny,55KC-ulgowy),ale widoki z jej szczytu wynagrodzą nam cenę biletu oraz trudwejścia(trzeba pokonać ponad 200 schodów).Po zejściu z wieży udaliśmy się w stronę zamku praskiego ,przemierzając przy okazji zabytkową dzielnice Hradczany. Przed wejściem na zamek udaliśmy się na kawę na dziedzińcu pałacu Schwarzenbergów .W kasie zamku kupujemy bilety na krótszą wersjeponieważ na dłuższą po prostu nie mamy czasu .Nasz bilet obejmuje min katedrę św Wita ,Stary Pałac Królewski ,Bazylikę św Jerzego oraz Złotą Uliczkę .Najpiękniejszym punktem zwiedzania była Katedra z przepięknymi witrażami ołtarzami ,grobowcem św. Jana Nepomucena itp. Stary Pałac Królewski w środku jest bardzo prosty i surowy. Bazylika św. Jerzego mimo barokowej fasady w środku jest klasycznym przykładem stylu romańskiego .Natomiast Złota Uliczka symbol Pragi to chyba największe rozczarowanie podczas pobytu w Pradze .Kolorowe domki są może inieco urokliwe ,ale tłumy odbierają im reszte uroku .Po wyjściu z zamku schodami udaliśmy się na Małą Stranę .Niestety Kościół św. Mikołaja podobno najpiękniejszy kościół barokowy w Pradze był zamknięty:(.Z tłumem udajemy się na Most Karola i tym samym przechodzimy na położone na drugim brzegu Wełtawy Stare Miasto-chyba najpiękniejsze miejsce w Pradze.Cudownymi uliczkami przechodzimy na Staroměstské náměstí jeden z najpiękniejszych placów w Europie .Uwagę przyciąga wiele obiektów min. wieża ratusza ze słynnym zegarem Orłoj ,dwie wieże kościoła Tyńskiego ,pałac Kińskich,kościół św Mikołaja oraz wiele pięknych kamienic .Po obejściu placu udaliśmy się na obiad do Havelskiej Korony restauracji w której sami możemy wybrać sobie jedzenie .Po pysznym obiadku idziemy na spacer do dzielnicy żydowskiej Jozefov .Niestety synagogi są zamknięte .Następnie idziemy na placWacława .Robi się wieczór zgodnie stwierdzamy ,że jesteśmy zmęczeni i chcemy wracać. Wsiadamy do metra na stacji Mustek .Pełni wrażeń wracamy do pensjonatu.

CENY BILETÓW:parking 20 KC za cały dzień,całodzienny bilet na komunikacje miejską 100 KC,wejście na wieże na wzgórzu Petrin 150 KC -normalny,55KC-ulgowy,wejście na zamek Hradczański (krótka trasa) 250 KC-normalny,125 KC-ulgowy.