Geoblog.pl    kraosk    Podróże    Portugalia i Hiszpania 2013    Zwiedzanie Lizbony

Zwiedzanie Lizbony

Portugal
Portugal, Lisboa

Po śniadaniu ok 7:30 wyjechaliśmy w stronę Lizbony.Zwiedzanie rozpoczeliśmy od pomniku Chrystusa zlokalizowanego na wzgórzu.Za 4 euro można wjechać na platformę w cokole pomnika-jednak mówię to zupełnie szczerze nie warto tracić pieniędzy na wjazd na górę ponieważ widok spod niego jest prawie taki sam a ponadto panoramę ze szczytu ograniczają kraty.Z punktu widokowego można zobaczyć wspaniałą panoramę Lizbony,a przede wszystkim Ponte 25 de Abril mostu który jest kopią Golden Gate w San Francisco.
Następnie udaliśmy się do centrum historycznego stolicy.Jest ono podzielone na 3 dzielnice Baixe,Barro Alto oraz Alframę.
Baixa została zniszczona w trzęsieniu ziemi w 1755. Została odbudowana na wzór miast francuskich. Alfama jako jedyna przetrwała trzęsienie ziemi i do dziś zachwyca swym urokiem.Pełno jest tu wąskich uliczek,schodów itp.Ludzie wywieszają bieliznę na sznurkach zawieszonych nad ulicą. W dzielnicy jest ponadto romąńska katedra.Przez dzielnicę przechodzi ponadto linia słynnego lizbońskiego tramwaju.Barro Alto czyli górne miasto jest to dzielnica rozrywek drogich sklepów itp.Aby ludzie nie musieli codziennie wchdzić po schodach z Baixy do Barro Alto w XIX w postanowiono wybudować windy.Najsłynniejszą z nich jest winda św Justyny na jej szczycie znajduje się punkt widokowy(wejście na punkt widokowy bez wjazdu windą 1.50 euro).
Następnie pojechaliśmy do dzielnicy Belem gdzie zwiedziliśmy przepiękny klasztor hieronimitów,wieże Belem oraz pomnik odkrywców.
Po zwiedzeniu Belem ruszyliśmy do Oceanarium które znajduje się w nowoczesnej dzielnicy EXPO.Oceanarium jest wspaniałe i ogromne będąc w Lizbonie to miejsce trzeba odwiedzić i niech was nie odstrasza cena biletu zakładam że będą to dobrze wydane pieniądze.
Niestety w Belem skończyła mi się bateria w aparacie i nie mogę pokazać zdjęć z oceanarium za to mogę polecić film z jego wnętrza: https://www.youtube.com/watch?v=qN0KfRrH06s